L’escola Centre d’Estudis Montseny celebra anualment els seus Jocs Florals. Aquest any s’havia de celebrar el 23 d’abril, però com va ploure es va celebrar el dimecres 24 d’abril.

Els Jocs Florals és una activitat que consisteix en que l’alumnat de l’escola ha d’escriure una poesia o un text en prosa (majoritàriament en català, ja que en castellà és voluntari), el professorat de llengua fa un procés seleccionador de finalistes i un jurat premia a les persones guanyadores: 1r premi (rosa i llibre), 2n premi (rosa) i accèssit (rosa).

Per tenir més informació, hem preguntat a guanyadors/es, organitzadors/es, lectors/es i presentadores d’aquesta celebració.

– Albert Marimón (guanyador de 1 d’ESO): ell va escriure una poesia, tractada sobre la història, va guanyar el segon premi. Per crear-la no es va inspirar en res especial i va trigar més d’una hora en escriure-la. A l’Albert li agrada que a l’escola es celebrin els Jocs Florals perquè li agrada la literatura.

– Ona Lazcano (guanyadora de 2 d’ESO): L’Ona va escriure una poesia que tracta sobre els amics imaginaris, va guanyar el 3r premi. La idea se li va ocórrer mentre estava al cotxe, i va trigar tota una tarda en escriure-la. A ella li agrada que l’escola celebri els Jocs Florals, perquè pensa que és una manera d’expressar les idees i pensaments de cadascú.

– Iker Bernat (alumne de 1r de Bat que va llegir alguns dels textos guanyadors): li va agradar llegir els textos guanyadors ja que era el primer cop que els llegia i perquè li va semblar divertit. També ens explica que si pogués, l’any que ve, els tornaria a llegir perquè li va agradar l’experiència. Per preparar tot, ens ha dit que van assajar diversos dies.

– Puri Pinto (professora de català i organitzadora dels Jocs Florals): li agrada que es celebri l’activitat dels Jocs Florals, ja que de petita els gaudia moltíssim i perquè li agrada que els alumnes s’expressin a través dels seus textos. L’activitat es comença a preparar des de principis de gener i s’acaba el dia que es llegeixen els textos, una activitat que dura unes 2 hores. Creu que als alumnes els agrada l’activitat perquè tots hi participen i perquè nota interès a l’hora de llegir els guanyadors. Sant Jordi en aquesta escola es porta fent més de 19 anys, i creu que des de fa tres anys ha millorat moltíssim, ja que cada any s’amenitza amb una obra de teatre i actuacions instrumentals.

– María Díaz de Burgos (alumna de 3r d’ESO i presentadora): li ha agradat fer de presentadora perquè és la primera vegada que presenta els Jocs Florals, potser l’any que ve la tornem a tenir com a presentadora. Ella i les seves companyes van trigar unes 2 setmanes en preparar-ho tot. Creu que ha agradat als alumnes.

– Enid Domech (alumna de 4t d’ESO i presentadora): li ha agradat ser presentadora perquè li agrada el teatre i perquè s’ho passa bé, diu que tornaria a ser presentadora si pogués. Per preparar les actuacions van reunir-se diverses vegades.

Gràcies per llegir aquesta notícia, i recordeu… “quan Sant Jordi arriba, el drac se les pira”!