El divendres 22 de març, dos grups de 3r d’ESO van fer dues obres de teatre sobre Saint Patrick’s Day a totes les classes de Primària per a donar a conèixer aquesta celebració irlandesa.

Saint Patrick’s Day és una festa originària d’Irlanda en honor al seu patró Saint Patrick. La festa es celebra el 17 de març arreu del món i es fan diferents activitats. Per celebrar-ho, dos grups d’alumnat de 3r d’ESO va anar a Primària de manera voluntària (desde 1r fins a 6è) i va fer dues obres que van preparar amb anterioritat a la matèria d’anglès. Les dues obres es van fer en anglès.

A continuació, us expliquem el resum de les obres, el procés de creació i les opinions dels/de les diferents participants:

1a obra: Una noia americana va decidir anar-se a Irlanda per estudiar. Quan va arribar, va conèixer a quatre noies irlandeses i en elles van adonar-se dels estereotips d’Irlanda. a través d’aquesta obra, l’alumnat va voler representar com és la societat irlandesa. Per preparar-ho, a classe van començar a escriure el guió i també van practicar l’obra amb l’ajuda de la Jenna. Primer van fer els guions, desprès van escollir els personatges. El grup no es va inspirar en cap obra en particular, només volien fer una obra amb els estereotips d’Irlanda i se’n van informar. Ja tenien experiència en altres obres de teatre.

2a obra: Una persona roba les monedes d’or dels leprechauns, els follets de la mitologia irlandesa. Per suposat, els leprechauns s’enfaden i volen recuperar les monedes. En aquesta obra es representen les aventures d’aquests personatges mitològics per recuperar l’or. No els va costar repartir els papers ja que tots i totes tenien clar quin paper volien representar. Van trigar unes dues setmanes en preparar el guió. Primer de tot la van pensar, ja que es van inventar l’argument. El grup es va inspirar en la tradició de Saint Patrick’s Day, els leprechauns i en la pel·lícula de “Inside out”.

Hem parlat amb totes les classes de Primària per conèixer la seva opinió sobre les obres, les quals us expliquem a continuació:

1r i 2n: En general van agradar molt les obres perquè eren divertides, però els va costar una mica entendre l’argument perquè era en anglès.

3r: Tota la classe estava emocionada de veure-les, els van agradat molt. En general, només hi havia algunes paraules que no entenien.

4t: Les obres van agradat molt perquè eren divertides, van actuar molt bé i això ells/es ho van notar perquè van riure molt. Van entendre gairebé tot el que deien.

5è: Els va agradar la obra per com representaven els seus personatges, perquè s’entenia bastant la història i perquè era divertida. Van entendre considerablement les obres.

6è: Van agradat molt les dues obres per com l’explicaven, perquè era divertida, perquè la van representar molt bé i perquè ells/es van notar que s’ho sabien molt bé. En general van entendre la majoria de paraules.

En general, tots els cursos volen continuar veient obres de teatre per Saint Patrick’s Day. Gran nombre d’alumnat de Primària demana seguir fent-ho els propers anys, ja que ells/elles també voldran participar quan arribin a l’ESO. Alguns/es demanen de fer alguna en català.

La Marga, mestre d’anglès de primària i cap d’etapa, ens ha explicat que ja es porten uns tres anys fent activitats en aquest dia, però que el primer any era que les persones anaven classe per classe desde 1r a 3r i que feien mini obres, power point,… També diu que l’any passat van fer un teatre desde 1r fins a 3r i que en general va agradar molt. Ja que a primària no es celebra Saint Patrick’s Day.

EXPERIÈNCIES DELS ACTORS I ACTIUS:

Ainhoa Fernandez (actriu d’una obra): Creu que la primera obra que van fer va tenir alguns fallos/problemes ja que no funcionava l’audio… També creu que tot i haver tingut tots aquells problemes la obra es va entendre molt bé. L’Ainhoa comenta que els alumnes es van portar molt bé. Pensa que, per context, els alumnes, van entendre la majoria de paraules.

Marc López (actor de l’altra obra): Creu que en els primers grups van tenir alguns problemes, però que cada cop anaven millorant més. El Marc pensa que els alumnes de primària la van entendre molt bé ja que seguien la història, participaven…

Jenna (language assistant and Saint Patrick’s coordinator): She helped the students to choose a story that was related to Saint Patrick’s Day. she helped them with the scripts too, she corrected the language mistakes, the pronunciation,… She thinks that the result was very good, she saw a good evolution.

L’Elena (organitzadora/professora d’anglès de 3r d’ESO): Ella, a la matèria d’anglès, va proposar a l’alumnat poder decidir entre un dels temes que ella proposava (una exposició per la classe) o fer un teatre a primària, era totalment voluntari. S’intenta que els teatres arribin a tot el públic possibles, ja que és difícil fer un teatre per tots els cursos de primària. L’Elena ha fet poca cosa per ajudar els actors/actrius, ja que tots tenen molta experiència, no havia d’estar a sobre d’ells/elles ja que també tenien el suport de la Jenna. Va veure una enorme evolució des de que els va examinar fins a la posada en escena final.

Gràcies per llegir aquesta notícia, esperem que us hagi agradat. Quan Saint Patrick’s Day es celebra, la vida es torna verda!