A 2n d’ESO, a l’assignatura de català, han portat a terme una activitat que es realitza des de fa uns anys. Les professores van demanar al seu alumnat que fessin una recepta per a entendre millor què és un text instructiu i les seves característiques i, per primera vegada, han presentat aquesta en format tutorial.

Nosaltres, l’equip Moss de la revista, vam parlar amb les alumnes Ángela i Magalí de 2n. Ens van dir que el seu equip de treball va decidir fer un pa de pessic de pastanaga i que aquesta activitat la van trobar interessant pel fet de ser diferent a les altres. En aquest article podeu trobar el tutorial per fer-lo.

Les professores de català Anna i Arantxa ens van explicar els objectius del projecte i per què inclouen aquesta activitat en la seva programació de matèria. Primer de tot es va treballar el text instructiu, es va definir aquest, es va explicar quina estructura presenta i quines característiques del llenguatge cal tenir presents a l’hora d’elaborar-lo.

Dins d’aquesta tipologia textual es va pensar en l’elaboració d’una recepta de cuina. Es van realitzar grups de treball i cadascun d’aquests havia de treballar una recepta que d’alguna manera els hi pogués ser propera. Van redactar, van planificar en un storyboard i posteriorment van realitzar un vídeo tutorial per acabar sent exposat a la resta de companys del grup.

L’alumnat va valorar positivament el projecte no tan sols per la manera en què es va treballar aquesta tipologia textual sinó perquè amb aquest van ser cuiners per un dia i alguns van mostrar interès per a la realització d’altres receptes.

Esperem que us hagi agradat l’article i que amb els vídeo presentat us animeu a “entrar a la cuina”!

Moltes gràcies per la vostra atenció, i per la col·laboració especial de l’Ángela, la Magalí i les professores de català Anna i Arantxa. Fins aviat !