Els dies 23, 24 i 25, de gener, l’alumnat de primer d’ESO vam anar de Colònies al Camp d’Aprenentatge de Tarragona. Ens van acompanyar l’Elena Cabeza, la Núria Moratalla, el César Pelegrín i la Montse Vilardell. Aquest camp d’aprenentatge al que vam anar està situat a Tarragona, a prop del port i les petroquímiques.

Un camp d’aprenentatge és un complex educatiu en el que aprenem fora de l’escola per tal de fer un treball de síntesi. Hi ha molta més gent que estudia i viu en aquest centre. És com una petita ciutat, en la que aprens i fas activitats fora de l’escola. Hi ha menjador, residència, pavelló, institut…

La diferència que hi ha entre les colònies i el camp d’aprenentatge és que a les colònies de Primària teníem més temps per jugar i sempre estavem dintre del recinte o la residència on dormíem, i on fèiem les activitats amb els monitors. Al camp d’aprenentatge, tenim un horari de treball en el que tenim classes, fem tallers, agafem apunts, i també hem agafat l’autocar diverses vegades per visitar diversos llocs de la ciutat de Tarragona.

ACTIVITATS DEL CAMP D’APRENENTATGE:

El primer dia, vam arribar cap a les 11:00, després vam esmorzar en un lloc a prop de la residència on dormíem . A continuació vam fer classe sobre Tàrraco romana en una de les aules del complex educatiu. Abans d’anar a dinar, vam tenir temps lliure en una plaça que estava davant del menjador .

Per la tarda, vam anar a visitar els museu de port de Tarragona i allà ens van explicar els tipus de peix i tipus de port També vam visitar la subhasta del peix. Molts de nosaltres vam quedar una mica defraudats ja que la subhasta era molt moderna i no era com ens la imaginàvem.

El dia següent, vam anar a visitar les restes de la muralla de Tarraco i les tres torres que encara es conserven. A la muralla feia tant fred que es va haver de canviar el recorregut i vam anar al circ, cosa que no estava prevista. Allà, vam veure un vídeo del canvi que ha sofert la ciutat des de l’època romana. Per la tarda, vam anar al centre educatiu a fer la part teòrica de l’arqueologia i vam fer un taller d’excavació. La part teórica consistia en saber què era l’arqueologia, i també les seves fases. I la part pràctica consistia en excavar en una part que havies d’escollir, per veure si trobaves algun element antic que hi havia o es feia servir en l’edat romana. Entre d’altres vam trobar: àmfores, trossos de muralla, esquelets, gerros…

L’últim dia vam anar a la petroquímica, que es dividia en dues parts: una explicació de les fases de com es forma el petroli i com s’ha de tractar, i un recorregut en autocar als voltant de la petroquímica. No vam poder entrar-hi ja que les mesures de seguretat són cada vegada més estrictes.

A les 15h, ja vam començar a agafar l’autobús i a carregar maletes… i cap a Barcelona!

TEMPS LLIURE I ALTRES ACTIVITATS:

Però no només vam fer activitats… també vam tenir estones de temps lliure per jugar i xerrar. Hi havia un pavelló en el que vam estar jugant molta estona a futbol, bàsquet, o simplement parlant.  Vam parlar molt amb el professorat, que també van jugar al ranxo i a l’aranya. Els vam convèncer a tots per “parar-la” al joc de l’aranya, tot i que alguna de les professores s’hi negava!

El menjador estava situat, mes o menys, al centre del Complex Educatiu. El menjar estava molt bo, i cada dia hi havien patates…!!

TRIBUNAL:

Però després de les colònies haviem de fer un treball… El dilluns després de les colònies, les professores ens van deixar quasi tot el día per fer un Power Point, cada grup, i un guió, per tal de presentar-ho al tribunal. Uns dies després vam haver de fer un tribunal, que consisteix en fer una presentació de tot allò que hem après, i després ens van fer preguntes del tema.

Tot i que no hem tingut tot el temps lliure que voldríem, en general ens ho hem passat molt bé i han estat uns dies divertits en els que també hem après molt. A més, les nostres tutores ens van felicitar en acabar les colònies!