Aquesta notícia tracta el tema de l’intercanvi amb el Benjamín, estudiant de la universitat MIT (Massachusetts Institute of Technology), que va fer una estada a la nostra escola durant un mes al segon trimestre. Hem entrevistat a alguns alumnes que van passar molt de temps amb ell, a la Marina Cabré, la seva tutora durant aquest període, i també adjuntem el vídeo que TRAMS, la organització encarregada de gestionar els intercanvis, ha fet per explicar les experiències del Benjamín i d’altres estudiants que, com ell, van viure unes pràctiques a Europa.


El Benjamín venía de l’Institut Tecnològic de Massachusetts, on s’estudia principalment tecnologia, ciència i enginyeria i es dedica a la  recerca i investigació. El MassachusettsInstitut Tecnology  (MIT) és una institució i universitat estatunidenca dedicada a la recerca i la investigació, situada a la ciutat de Cambridge, Massachusetts. Es dedica sobretot a la tecnologia, ciència i enginyeria, però també a altres temes.

Va ser creada el 1861 pel científic William Barton Rogers (1804-1882) però no va començar a funcionar fins quatre anys més tard a causa de l’esclat de la Guerra civil americana. La feina del MIT s’ha premiat amb força premis Nobel i és considerada una de les millors del món


EXPERIÈNCIA DE LA MARINA CABRÉ:

Una vegada acceptades les pràctiques per part de TRAMS i la nostra escola, el Benjamín abans d’arribar li va enviar a la Marina Cabré el seu currículum amb les assignatures que feia, llavors va mirar els diferents professors dels diferents cursos per veure a quines assignatures es podria adaptar millor i a les que més li agradaria anar per poder participar en les classes. La seva especialitat és la programació, per això normalment anava amb la Marina i amb la Laura Díaz a les matèries d’informàtica i tecnologia.

Durant l’estada del Benjamín en aquest centre educatiu, la Marina ens explica que el Benjamín no va poder estar gaire amb l’alumnat de 1r ESO per una qüestió de temari. Va poder assistir a algunes classes de 2n ESO i Batxillerat, però sobretot va col·laborar amb l’alumnat de 4t ESO. Ella considera que ha estat una molt bona experiència, ja que el Benjamín va ajudar molt a les classes i l’alumnat va poder aprendre molt d’ell.

ENTREVISTA A LA MARINA CABRÉ:

1-Com creus que es va sentir el Benjamin al estar en aquesta escola?

Crec que es va sentir molt bé, perquè sempre feia més hores de les que li tocaven per horari. Es va espavilar molt ràpid per tota l’escola, i sempre volia conèixer noves classes i grups. Tot l’alumnat i professorat el vam acollir molt bé, i tothom ens vam interessar per la seva experiència.

2- Creus que ens van ser útils els seus coneixements en les nostres classes?

Jo crec que els alumnes, en saber que venia d’una universitat molt exclusiva i llunyana, es van interessar i moltivar molt. L’alumnat es va beneficiar dels seus coneixements i experiències, i van aprendre molt sobre la seva cultura mexicana i americana. El Benjamín té 19 anys, cosa que també el feia més proper a l’alumnat d’ESO i Batxillerat.

3- Explica’ns més informació i curiositats del MIT.

Jo, abans de conèixer al Benjamin, tenía una manca d’informació sobre el MIT, només sabia que era una de les millors universitats de Boston. Ara sé que és una universitat molt exigent, amb molt de prestigi i que val molts diners. El Benjamín gaudeix d’una beca molt important que li permet estudiar gratuïtament, i que ha aconseguit gràcies a les seves notes excel·lents a l’institut.

4-Quina va ser la teva experiència sent la tutora del Benjamín durant la seva estada?

Vaig aprendre molts coneixements i una motivació extra per part dels alumnes, és a dir, l’alumnat amb qui treballava estava més motivat amb la feina perquè venia un noi de fora que els hi ensenyava moltes coses noves i diferents entorn a la programació. Junts vam fer moltes activitats innovadores. També ens va ensenyar que havia fet diverses webs, i que va crear un “Mini Avió”, que va aconseguir fer volar després de molts intents de millora. L’alumnat va aprendre que no tot s’aconsegueix al primer intent i que després de molt esforç tot es pot aconseguir.

Imatge del Benjamín

ENTREVISTA A L’ALUMNAT DE 4T D’ESO:

-La següent entrevista ens ofereix els punts de vista i més informació d’alguns alumnes de 4t d’ESO que van estar molt de temps amb el Benjamín i van poder gaudir de les seves classes.

1-Quina relació vau tenir amb el Benjamin?

Vam tenir una relació molt amistosa. Ens va fer molta il·lusió trobar-lo al Camp Nou! Ha estat un molt bon amic.

2-Us ha agradat la experiència?

Sí, el Benjamín ens ha ajudat en tot i hem aprés moltes coses d’ell, ha sigut una molt bona experiència i que ens hem divertit molt, és un projecte més inusual i per aquest motiu entre altres ens ha agradat molt.

3-Quins projectes vau fer?

Amb ell vam desenvolupar aplicacions i van conèixer l’app del MIT. Ens va ajudar a programar amb arduino i més coses sobre tecnologia i informàtica.

4-De quina manera us va ajudar?

Ens va ajudar a fer treballs i crear aplicacions de mòbil amb l’ajuda d’una app del MIT i de l’arduino.

5-Teníeu relació fora de l’aula amb ell?

Si, ens parlem per Instagram i d’altres xarxes socials. Estem en contacte.

6-Voldríeu repetir l’experiència?

Sí, ens agradaria que tornés a venir a l’escola. Preferim que sigui ell qui torni i no una altra persona, ja que l’apreciem molt.

7-Què vau aprendre d’ell i de les seves vivències?

Hem aprés moltes coses sobre les vivències el Benjamin, com per exemple informació sobre el MIT i sobre tecnologia i informàtica, a no rendir-se i que no tot s’aconsegueix a la primera.

Imatge dels periodistes amb la Marina Cabré durant l’entrevista.
Imatge dels periodistes amb l’alumnat de 4t ESO durant l’entrevista.

Moltes gràcies a tothom qui ha participat en aquesta notícia, i al Benjamín per aquesta fantàstica experiència que ha donat lloc a aquesta notícia i sobretot a les vivències de l’alumnat.