El dia 31 d’octubre a les 16:15h vam entrevistar en Pep Trelis, Director del Centre D’Estudis Montseny.


PepCom vas començar la carrera?
Jo fa uns quants anys anava encaminat a un altre món, que era el món de la imatge i so i  el periodisme. Els caps de setmana em dedicava  a treballar amb nens, en l’educació del lleure, a l’esplai. Això em va fer animar a començar Magisteri.

Què és el que et va motivar per ser professor ?
El que em va motivar per a ser professor va ser  que el fet de treballar amb nens m’omplia, em divertia, em motivava,…

Va ser el primer que vas triar?
No, primer vaig anar cap el món de la imatge i el so, la radio i el periodisme; però després em vaig encaminar cap a l’ensenyament.

Quan fas classe els teus alumnes et tracten com a professor o com al director de l’escola?
Jo crec que quan faig classe em toca ser professor i vull que em tractin com a professor. Són dues funcions, no? Quan estic a classe sóc el professor i quan estic al despatx sóc el director.

És difícil la feina de professor per a tu? Per què?
Difícil ho és tot. Un dia la feina és més fàcil i d’altes, més difícil.  Hi ha situacions divertides i agraïdes i d’altres vegades algunes més complicades: hi ha nois i noies que fan més cas,  d’altres, menys. Però, bé, si és un treball que t’agrada i hi poses ganes, doncs al final tot es gestiona.

Tens temps per preparar-ho tot: fer classes, reunions…?
Sí… però dormo poc!  Són moltes coses a tractar, molts temes a treballar:  preparar classes, corregir i també hi ha el tema de direcció on s’ha de gestionar una part del dia a dia i previsions de futur, tot i  que de vegades no s’arriba a tot, però s’ha de fer amb ganes i il·lusió, i fem el que podem!

Què t’agrada més ser professor o director? Per què?
Ui! Les dues coses. Evidentment la part de fer classe m’agrada molt i gaudeixo molt i m’ho passo molt bé perquè sempre pots innovar i fer coses diferents. La part de director també m’agrada, especialment per la  part de gestió de l’escola.

A quines altres escoles has treballat?
Jo vaig treballar a l’escola on havia anat de petit, l’Escola Pia de Sabadell, també a l’escola Eduard Marquina, i vaig col·laborar l’escola d’educació especial  Paideia. He treballat a diferents centres educatius, però la majoria de temps al Montseny.

Com és tenir família a l’escola?
És saber separar les coses en cada moment. Fora de la porta de l’escola sóc el pare dels meu fills, i quan estic aquí sóc professor o director. És qüestió d’anar parlant amb ells perquè els hi sigui més fàcil d’entendre perquè encara són petits: una en té tres i l’altre en té sis. Però, de moment,  ho entenen perfectament.

Quines novetats tens pensades pel proper curs?

Les novetats pel proper curs NO és poden dir, per això són novetats. Tot i així, sí que sabeu que l’escola està treballant en un Pla Estratègic que és un pla de treball que està duent a terme el Montseny i anem preguntant a pares i mares, professors i personal de l’escola, alumnes i tots poden expressar la seva opinió i segur que entre tots sortiran bones idees i esperem  que l’any que ve ja en poguem dur a terme algunes  i,  per altra banda, des de l’equip directiu i la resta de professors anem pensant cosetes per millorar, per exemple, aquest any hem entrat amb Ipads, a veure l’any que ve que tenim…. Sorpresa!

Com creus que funciona l’escola? Per què?
Jo crec que l’escola funciona bé, ara com sempre, és part de la nostra feina que funcioni millor, que les coses estiguin coherents, que tot tingui un sentit i un perquè. Llavors en aquest sentit nosaltres anem pensant dia a dia en aquestes coses, no només l’equip directiu, sinó que també hi ha un grup de més de 50 professors/es que treballen en aquesta escola i tot un grup de gent que treballa a nivell d’administració i secretaria i també els de menjador. Tot això fa que l’escola funcioni  i això fa que les famílies estiguin contentes.

En quins projectes participa l’escola?
Projectes de la Fundació Tr@ms on interactuem amb altres centres de Catalunya, també amb el projecte “Escoles més sostenibles”, projecte de sostenibilitat de l’Ajuntament de Barcelona; projectes que es fan des del centre de recursos d’aquí el barri; projectes de tecnologia (mSchools) o promoció de llengua anglesa dins del centre (GEP) del Departament d’Ensenyament; projectes d’emprenedoria de l’Obra Social de La Caixa, projectes de tecnologia i geolocalització,….com això, molts projectes, des de nens petits de P3 o P4 amb projectes col·laboratius així com alumnes de batxillerat que també fan projectes en diferents àmbits. Intentem col·laborar i cooperar ja que pensem que poden ser font d’aprenentatge per als nostres alumnes.

Quants professors hi ha actualment a l’escola?
De personal docent hi ha uns 60 i treballant  a l’escola entre els treballadors de menjador i serveis podem arribar a uns 120.

Quantes nens i nenes hi ha aproximadament a l’escola?
A dia d’avui hi ha 899.

Estem tenint més nens i nenes o menys des dels darrers cursos?
No, en els últims anys hem tingut una mica d’augment d’alumnat. Fa uns 3 anys es va obrir una classe nova a P-3, que ara estan a primer de primària i  l’any passat a P-3 hem hagut d’obrir una classe nova altre cop.

Quina és la mitja de nens per classe?
A parvulari i primària estem entre els 26-28 i a l’ESO estem entre 30-32 i a batxillerat podem estar als 35.

Quines qualitats ha de tenir una persona per ser director?
Tenir moltes ganes, il·lusió, voluntat de treballar en equip…

Quin creus que ha sigut el canvi més gran però el més dolent mentre ets director?
El canvi més dolent és el tema que tornen a canviar la llei que regula el sistema d’educació: la famosa LOMCE i és una llei que “vol controlar molt més el sistema educatiu i i no deixar tanta autonomia als centres” i pensem que no és positiu en aquests moments per la nostra escola.

I el canvi més bo?
El canvi més bo dels últims anys és, sens dubte,  el canvi d’edifici, ara farà ja set anys i encara més amb les últims obres fetes al pati i  l’altre també es veure la bona voluntat de professors i professores i personal de l’escola per innovar, canviar ,… i entre tots construir tot això.

Moltíssimes gràcies per haver-nos respost, per la teva paciència, per ajudar-nos i deixar-nos una part del teu temps!!