L’equip NAM JOURNALIST de la revista del’escola hem entrevistat alguns nens i nenes de 1r de Primària i a les seves tutores, per saber com els hi està anant l’adaptació del gran canvi que suposa passar d’Infantil a Primària. Segons les dues visions els hi està anant molt bé, s’ho estan passant d’allò més bé i estan aprenent molt ràpid. Però bé, ho podeu comprovar per vosaltres mateixos/es en aquestes entrevistes:

L’alumnat de 1r entrevistat ha estat el següent:

GERARD : Té 5 anys (aviat farà6). Li agrada molt el futbol i el bàsquet.

ESTEL: Té 6 anys. Li agrada molt estar al pati i jugar amb els amics/gues.

JAN: Té 6 anys, li agraden molt els esports, sobretot el futbol, el bàsquet i el rugby.

CLARA: Té 6 anys. Li agrada el futbol i estar amb els seus amics/gues.

1-COM PORTEU L’INICI D’AQUEST NOU CURS I ETAPA?

Bastant bé perquè no és massa difícil, però sí que és més difícil que parvulari, ens fan fer més activitats.

2-COM HA SIGUT EL CANVI DE PARVULARI A PRIMÀRIA? ÉS MOLT DIFERENT?

Ha anat molt bé, de moment no ha sigut gaire difícil, potser més endavant es complicarà però segur que a nosaltres ens anirà molt bé. Les coses que fem son bastant fàcils per nosaltres i ens agraden.

3-COM US HA SEMBLAT EL CANVI DE COMPANYS/ES A CLASSE? 

Bé, en general ens portem bé amb tothom, però trobem a faltar a alguns/es companys/es a classe. 

4-QUÈ US SEMBLEN ELS/LES VOSTRES NOUS/VES PROFESSORS/ES?

Ens agraden molt, ens cauen molt bé, són molt bons professors, ens ensenyen moltes coses, i ho fan molt bé, tot i que també trobem a faltar a les nostres professores d’Infantil.


5- QUÈ TROBEU A FALTAR DE PARVULARI?

Moltes coses: les joguines, l’estona del pati, les professores, totes les coses que fèiem que ara ja no fem… Però encara que no fem les mateixes coses, ara també fem coses divertides.

6-QUÈ ÉS EL QUE MÉS US ESTÀ AGRADANT DE PRIMÀRIA?

L’estona que tenim per la tarda després de dinar, ens deixen una estona lliure, així podem descansar una mica. També ens agraden les assignatures com mates, que encara que s’ha complicat, són molt divertides!


7-QUÈ ES EL QUE US ESTÀ AGRADANT MENYS DE PRIMARIA?

L’estona del pati, estem acostumats a tenir més, també les hores de joc són més reduïdes, i els dies sense pilota, però també estan bé per poder jugar a altres coses.

8-QUINES ASSIGNATURES NOVES TENIU? QUINES SÓN LES QUE US AGRADEN MÉS?

Assignatures com les mates, que sí que fèiem abans, però ara són més difícils. I abans fèiem, per exemple, psico (psicomotricitat) i ara fem Educació Física, que és la nostra assignatura preferida, ens encanta! 

9-QUINA ÉS L’ASSIGNATURA QUE US RESULTA MÉS DIFÍCIL?

En general cap, però les assignatures de llengua, com català, casetellà i anglès ens resulten més difícils que abans, però tot i així, ens encanten!

Imatge durant l’entrevista

ENTREVISTA A LES TUTORES DE 1r DE PRIMÀRIA:

Després de parlar amb l’alumnat i veure la seva visió sobre 1r i sobre com els hi està anant, vam parlar també amb les dues tutores d’aquest curs, la Gemma Coderch i la Sònia Bordes. Ens van explicar moltes coses sobre la seva adaptació que podeu llegir a continuació:

1-COM HEU VIST L’ADAPTACIÓ DELS NENS/NENES? HAN TINGUT MOLTES DIFICULTATS EN EL CANVI?

Els nostres grups són diferents, la classe de la Sònia s’ha adaptat força bé, estan aprenent a treballar amb el ritme que toca, s’han integrat molt bé en el grup, estan aprenent moltes coses, i estan anant bastant ràpid. A la classe de la Gemma, s’han adaptat bé, estan contents, venen a gust a l’escola, tot i que sí que és cert que porten un altre ritme i són menys participatius en general. Durant el 1r trimestre acostumem a deixar-los més llibertat, poc a poc van aprenent a llegir, s’han d’acabar de conèixer perquè se’ls ha barrejat i hi ha alumnt nou, i també han d’habituar-se als nous hàbits de l’escola. El primer trimestre és molt més lent, és tot un canvi: planta nova, diferent distribució de classes, l’escala…

2-QUINES SÓN LES ASSIGNATURES QUE ENSENYEU AQUEST ANY?

Assignatures noves no hi ha cap, l’únic que ha canviat és la metrologia: hem tret llibres, treballem de manera més dinàmica i aquest any hem introduït un nou projecte de matemàtiques.

Creiem que sí que els està agradant perquè a vegades no són del tot conscients de quina assignatura estan fent, les barregen perquè també treballem de manera interdisciplinària. Però acostumen a passar-ho bé.

3-ESTAN TREBALLANT BÉ?

Sí que estan treballant bé, se’ls veu motivats, contents, il·lusionats… I això és prou important per nosaltres i ens agrada. Tot i això, encara han d’aprendre a treballar amb més tranquil·litat i a seguir un ritme més ràpid, en silenci, escoltar i respectar el torn de paraula, a demanar les coses, seure bé a la cadira sense molestar a la resta… També volem que aprenguin a compartir, ja que en aquesta edat acostumen a ser individualistes.

4- QUANTS  ALUMNES TENIU A LA CLASSE? ES PORTEN BÉ I AMB RESPECTE ENTRE ELLS/ELLES?

A cada classe hi ha 25 alumnes, en total són 50 alumnes. I sí, la majoria té un bon comportament, de vegades hi ha petits conflictes que són propis de l’edat.

5- ÉS BONA LA RELACIÓ DEL PROFESSORAT AMB ELS NENS/ES?

SÍ, en general tots els professors/es ens parlen molt bé i sí que hi ha bon ambient entre ells/es.  

6-COM ÉS L’AMBIENT A LA CLASSE?

Ara comença a ser més tranquil i a més a més molt participatius/ives, tot i que els ha costat una mica, que és el més normal.

7-TENIU ALGUNA TÈCNICA PER A QUE ELS NENS/ES APRENGUIN MÉS RÀPID?

Nosaltres principalment el que volem és que no hi hagi diferències entre una classe i l’altra, així que sempre anem a una les dues, ens comuniquem molt l’una amb l’altra. El que més volem fomentar és la seva motivació per aprendre, a aquesta edat són com esponges, són molt curioses/es i s’ha d’aprofitar.

8-ESTAN ACOSTUMATS A FER TREBALLS EN GRUP? COOPEREN BÉ? 

Definitivament ens falten les colònies, encara no les hem fet, però ara ja comencem a fer els grups cooperatius, perquè encara els hi falta ajudar-se més els uns als altres, perqué son més d’anar a la seva. Normalment quan els hi proposem ajudar a un company/a no es neguen, però sovint no saben com fer-ho, per tant s’ha de treballar.

9-QUINS ALTRES ASPECTES TREBALLEU?

És molt important que ja siguin una mica autònoms i responsables de les seves coses, si això també ho fomenten a casa ens ajuden molt, per això és tan important la col·laboració dels pares i mares com els propis mestres, que sempre hem d’anar a la una. Els hi hem posat cartells a classe que posen:- Si creus que has de dir o explicar alguna cosa, fes-ho, no tinguis por a equivocar-te, perquè si t’equivoques, d’això aprens. Per motivar-los, ens hem fet un “lema de classe” que nosaltres els hi diem: Què som!? I ells diuen: VALENTS! Això a més de motivar-los, els ajuda a creure en ells/es mateixos/es.

Imatge de l’entrevista a les tutores

Gràcies a tots/es els/les que s’han ofert a participar i facilitar-nos la nostra primera entrevista. Gràcies als nens/es i tutores per explicar-nos i haver-nos donat l’oportunitat de fer-vos unes preguntes sobre l’adaptació dels alumnes nouvinguts de Primària, gràcies per haver-nos contestat amb la màxima sinceritat i haver resolt els nostres dubtes. Estem segurs/es de que us anirà molt bé aquest curs, tenim constància de que us esteu adaptant molt bé! Ara ja, només dir-vos que esperem que tingueu molt bon curs!