Aquest darrer mes de febrer, l’alumnat de 4t d’ESO ha fet les competències bàsiques obligatòries. Nosaltres, l’equip NEWSBUSTERS de primer d’ESO, hem recollit diverses informacions sobre els exàmens realitzats. Hem fet un seguit de preguntes a la Sara Fernández i al Guillem Marimón, alumnat de 4t ESO, i a la Pili Caldú, tutora de 4t ESO.

  1. Entrevista a la Sara i al Guillem:

Sobre quines matèries eren les proves?

-Hi havia cinc: La Cientificotecnològica, la de llengua anglesa, la de llengua catalana, la de matemàtiques i la de llengua castellana.

Quina metodologia seguien els exàmens?

-Els exàmens eren tipus test. Als de llengua s’havia de completar uns textos també i redactar. Eren competències que serveixen per veure si els/les alumnes han assolit els coneixements bàsics.

Quins contiguts entren a les proves? Eren molt difícils?

-Entraven coses de tot el curs i no s’havia d’estudiar. Era sobre tot el contingut après durant la ESO. Personalment, i creiem que la majoria de la classe, no són gaire difícils contenen els coneixements bàsics i obligatoris que s’han de saber sobre cada assignatura. No hi havia res sorprenent, tot i que la gent que no ha escollit les optatives de ciències ni tecnologia ha pogut tenir més dificultats en aquests controls.

Què recomaneu al futur alumnat que faci les proves?

-Recomanem que els que les facin més endavant que estiguin tranquils i que si pensen que ho faran bé, anira bé. És important tenir una bona base al llarg de l’ESO i estar atent a les classes.

Com han anat en general les proves?

-Encara no sabem les notes de les competències bàsiques, però creiem que han anat bé.

2. Entrevista a la Pili Caldú, tutora de 4t ESO:

Quina metodología seguien els exàmens?

Els de llengua són una comprensió lectora sobre un text i dues redaccions( català castellà). A anglès hi ha dos listenings amb preguntes tipus test, un reading i writing. A matemàtiques, són preguntes amb opcions i algunes tres o quatre, en les que s’ha de fer un procediment. La cientificotecnològica és força semblant a la de matemàtiques.

Quins continguts entren a les proves?

Són proves que avaluen el nivell de competència que es suposa que ja haurien d’haver assolit tots els/les alumnes els cursos passats i per això no feia falta estudiar.

Eren molt difícils?

La majoria de l’alumnat va dir que van ser força assequibles, també deien que la prova científico-tecnològica podria haver estat una mica més difícil.

Què recomanes al futur alumnat que faci les proves?

Que s’ho prenguin seriosament, que estiguin molt tranquils/les i que aprofitin els altres simulacres d’altres cursos perquè són semblants.  

Com han anat en general les proves?

Normalment les proves els hi van d’acord amb els resultats que van obtenint durant el curs.

Moltíssimes gràcies per la vostra col·laboració Sara, Guillem i Pili! Esperem que us hagi ajudat aquesta informació!


dav
dav