Els alumnes de 2n d’ESO vam anar de colònies a l’Espluga de Francolí i vam estar allotjats a l’alberg Jaume I de la Generalitat de Catalunya.

El dimecres, el primer dia, en arribar vam esmorzar i vam deixar les motxilles en una aula i ens van dividir en 4 grups. Dos grups fèiem una activitat que els altres dos grups farien dijous i a l’inrevés.

En començar les activitats, la primera va ser, per l’alumnat de 2n B, una introducció al monestir de Poblet.  En finalitzar l’explicació vam anar a dinar al menjador de l’alberg. A la tarda va ser quan vam anar a fer la visita al monestir. Vam veure les diferents estances i seguint l’explicació del monitor anàvem prenent apunts en el dossier. Alguns ens vam quedar a escoltar ‘les vespres’ dels monjos. En finalitzar la sortida vam tenir temps lliure. Finalment vam sopar i vam anar a les habitacions a dormir.

L’alumnat de 2n A vàrem fer una excursió al bosc que va durar tot el dia. L’activitat consistia en orientar-nos i endinsar-nos en una ruta per descobrir el passat del  bosc de Poblet. A mig camí vam fer una parada per dinar i en acabar la ruta vam tornar a l’alberg i vam anar a l’aula per desenvolupar les conclusions del que havíem vist al bosc.

El dijous, cada grup va fer l’activitat que havia fet dimecres els seus companys.

L’última nit vam tenir espectacle de màgia i un monòleg improvisat de dos nois de 2n d’ESO.

L’últim dia, vam fer una visita guiada per Montblanc, en arribar a l’església ens vam distribuir per grups i sols havíem de completar el dossier.

Aquestes colònies ens ho vam passar molt bé però vam passar molt de fred!

Elisabeth Ortuño i Helena Bonilla (2n d’ESO B)