El dimecres 23 de gener, l’alumnat de 3r ESO van anar al camp d’aprenentatge de Juneda, que és una casa rural on les feines estan relacionades amb la ramaderia i l’agricultura.

L’alumnat de 3r ESO es va dividir en quatre grups, ja que cadascun d’ells havia d’escollir una mirada sobre la qual volien treballar: la mirada làctica, la ramadera, la pol·linitzadora i la cerealista. Altres anys, en el camp d’aprenentatge es treballaven les quatre mirades, però aquest any s’escollia una i es treballava durant els 3 dies d’estada. En aquest cas, parlarem sobre la mirada làctica. Per tal de conèixer millor com va ser la seva experiència, hem parlat amb l’Alba Sánchez de 3r ESO. Ella ens ha explicat que s’aixecaven a les 7 del matí, esmorzaven a les 8 al menjador de la casa tots plegats i a continuació començaven a treballar amb el grup que havien escollit.

Preguntes a l’Alba Sanchez:

Com va ser la vostra experiència al CdA Juneda?

Ens va agradar molt el fet de poder escollir el tema en el que et volies centrar. Els anys anteriors, els CdA eren més teòrics, i aquest any hem fet molt més treball manual i a més hem confeccionat una revista. En general la nostra opinió sobre el camp d’aprenentatge és molt positiva.

Què veu fer el grup de la mirada làctica?

Algunes de les activitats que vam fer el grup de la mirada làctica van ser fer iogurts, munyir vaques, també vam mirar el Ph de la llet i vam pasteuritzar-la. I per últim, vam fer una ruta peel medi que ens envoltava i vam passar per totes les mirades per veure el que havien fet els altres.

Com era el recinte?

Dins del recinte hi havia la sala d’aliments, una lleteria, un forn, la granja, una sala ambientada en l’apicultura i les habitacions. Tot el recinte és gran i molt rural i autèntic. L’únic problema que diría que té és que el menjador era bastant apretat.  

Quina va ser l’activitat que més us va agradar?

Una de les activitats que més ens va agradar, va ser fer mató, és a dir, llet sense proteïnes.

En què consistia el Treball de Síntesi?

El treball consistia en fer una revista a partir dels coneixements i experiència adquirits durant el camp d’aprenentatge. També havíem d’escriure la nostra rutina, els jocs que fèiem i el racó de curiositats. Vam explicar el rol que tenia cada persona dintre del grup. La revista està escrita en 3 idiomes: català, castellà i anglès.

A les imatges podeu veure els components de la mirada làctica i també la portada de la seva revista digital. Moltes gràcies per la teva atenció i col·laboració, Alba, ha estat un plaer parlar amb tu!