El dia 26 de setembre del 2019, els i les alumnes de 2n d’ESO i les seves tutores van preparar unes activitats pels de 1r d’ESO amb l’objectiu de fer-los una acollida a la nova planta i etapa. Van fer parelles i van fer 3 activitats preparades per les tutores i l’alumnat a la matèria de Projectes. Aquestes activitats es van portar a terme ja que tant el professorat com l’alumnat són conscients de que l’arribada a l’ESO suposa un canvi important, i d’aquesta manera s’intenta que tot 1r ESO tingui una bona acollida i persones de referència del curs anterior.

Activitat de la corda

Les activitats es van fer al pati de dalt durant la tarda de dijous. Es van crear parelles i diversos grups. La  primera activitat consistia en una corda que els/les de 1r d’ESO havíen de passar per sobre. La segona consistia en posar-se un antifaç mentre l’altre feia una postura i la persona que portava l’antifaç havia d’endevinar la postura en la que estava i imitar la mateixa postura. La tercera consistia en que la persona que feia 2n d’ESO li expliqués coses sobre la seva experiència el curs anterior: què li havia costat més, consells per millorar en l’estudi, anècdotes al llarg del curs… I els de 1r ESO també tenien la oportunitat de preguntar-los dubtes.

Activitat de la corda

A continuació, podeu trobar una entrevista a dues parelles: la Irene Figueras (2n ESO) amb la Laura Conesa (1r ESO), i l’Oriol Figueras (2n ESO) amb el Joel Vilchez (1r ESO).

  1. Us va agradar tenir relació amb un altre curs?

IRENE I LAURA: Sí, ens va agradar molt perquè al principi els coneixes una miqueta perquè son un curs més petit/gran i et creues amb ells/es per l´escola però no els acabes de conèixer i està bé acabar de saber com són i també perquè també pots donar la teva experiència a persones d´altres cursos perquè la seva experiència pugui ser encara millor.

ORIOL:   A mi em va agradar bastant perquè penso que pot ser interessant per ajudar a que no cometin els mateixos errors que nosaltres vam cometre  o simplement per a resoldre dubtes que tinguin.

JOEL:   A mi també em va agradar perquè primer de tot les activitats eren molt divertides i quan ens vam posar a parlar em va agradar més encara perquè ens donaven consells.

Activitat de l’antifaç

2. Com vau decidir les activitats els de 2n ESO?

IRENE I ORIOL: Les activitats ens les van proposar les professores de Projectes, l’Arantxa, l’Anna i la Montse Vilardell. Nosaltres vam ajudar a acabar-les de definir.  

Ronda de dubtes i experiències

3. Quina activitat us va agradar més?

LAURA:  A mi em van agradar molt les tres activitats, però la que més em va agradar va ser la d’intentar desxifrar la postura en què estava col·locada l’altra persona amb l´antifaç.

IRENE:  A mi em van agradar molt les tres activitats  perquè cada una tenia el sentit d’ajudar.

JOEL:  A mi la que més em va agradar va ser la de la corda, en la que que els de 2n ens ajudaven a passar, i em va agradar més aquesta perquè era una forma de confiar en persones que no coneixes.

ORIOL:  A mi la que més em va agradar va ser la de de l´antifaç.

Activitat de la corda

4. Havíeu parlat o us coneixíeu abans de l’acollida?

TOTS/ES: No, ens havíem vist per l’escola però no ens coneixíem. A partir d’aquest dia podem dir que ens coneixem més i tenim una referència a l’altre curs. Ha estat, per tant, una gran idea i esperem que es continuï fent tots els anys.

Imatge d’alguns/es participants de l’entrevista